MIN UGE I BILLEDER #3

BOGANMELDELSE / SELFIES

1Så blev det tid til endnu en boganmeldelse – jeg har denne gang læst Selfies af Jussi Adler-Olsen. Jeg er kæmpe fan af alle bøgerne i serien om Afdeling Q, og jeg har selvfølgelig dem alle sammen – nogle læst mere end én gang. Selfies er nummer 7 i rækken, men er ikke min favorit i blandt de mange bøger. Dermed ikke sagt at den er dårlig, der er bare nogle af de andre jeg synes bedre om.

2
Bogen handler om mange ting – og det er måske lidt for meget af det gode. Men for at starte et sted; Afdeling Q er i fare for at blive lukket ned og der må derfor arbejdes hårdt for at undgå lukning. Carl og Assad er på nogle forskellige sager. Blandt andet bliver en ældre dame bliver fundet dræbt i Kongens Have og sagen minder meget om et mord begået flere år tilbage.

Rose er helt nede og lader sig indlægge, pga. en dyster fortid med en meget terroriserende far. Afdelingen mangler i den grad Rose og vil gerne have hende tilbage, men hun er stukket af fra psykiatrisk afdeling og ingen ved hvor hun er. Carl og co. finder frem til ubehagelige ting fra Roses fortid og sætter kampen ind for at finde hende…..

Derudover møder vi de tre unge kvinder Denise, Jazmine og Michelle. De mødes på et jobcenter hvor de alle har den samme sagsbehandler. Pigerne er dovne og vil gerne have penge, men de vil ikke arbejde. Én af grundende til at deres sagsbehandler hader dem og har i sinde at gøre livet riiiigtig surt for dem…. #cliffhanger.

3Hænger alle sagerne mon sammen? Der sker en helt masse, så derfor også lidt svært at lave et referat af bogen uden at afsløre for meget. Jeg synes der sker lidt for mange ting i denne krimi og særligt i de første kapitler gælder det om at holde tungen lige i munden, da man bliver introduceret for rigtig mange personer og begivenheder. Men på trods af det, så er historien spændende og jeg glæder mig helt vildt til at læse de sidste tre bøger i serien når de engang udkommer! Har I læst Selfies eller de andre bøger om Afdeling Q?